Reklam Alanı

Sponsorluğun marka imajına etkisi (Örnek Uygulama)

Futbol güzel bir oyun, kim ne derse desin.. izlemesi başka, oynaması başka, yorumlaması bambaşka.. Bir çok ortamda ki ortak paydamız, sohbet ortamlarının vazgeçilmez katali-
zörü, ara sıcağı kimileri içinse ana yemeği.. (ör: Eşimin akrabaları :))
Seviyorum bu oyunu, tıpkı Dünya üzerinde ki yaklaşık 4 milyar insan gibi...
(Neyse, nihayet girizgahımızı yaptık, bir blog yazarı olarak bu konuda kendimi geliştirmem şart farkındayım :))


Bugün, sponsorluğun doğru stratejiler üzerine konumlandırdıldığı taktirde aslında yıllarca yapacağınız reklam çalışmalarından daha etkili olabileceğinin bir örneğine değineceğim..

Bugün değineceğim konuya mevzu bahis olan marka Hyundai. Hyundai 1967 yılında kurulmuş olması ve diğer rakip firmalardan daha yeni olmasına rağmen aradan geçen 30 yılda (1967 - 2002) diğer rakip markalar ile arasında olan eşitsizlikleri gidermiş ve günümüzde Dünyanın sekizinci büyük otomobil üreticisi haline gelmiştir..

Üretimde kullanılan gelişmiş teknoloji ve her geçen yıl artan otomobil kalitesinin yanı sıra Hyundai'nin rakiplerine göre nispeten daha kısa ve daha yeni olan marka macerasında bu başarıyı göstermesinin ayrılmaz parçası, saldırgan pazarlama stratejisi ve duydusal açıdan güçlü ve evrensel bir dil olan sporu ve özellikle en yaygın spor olan Futbol'u kullanıyor olmasıdır..

"Hyundai, sporu günümüzün ortak dili, farklı milliyet, ırk ve inançtan insanları biraraya getirecek bir güç olarak değerlendiriyor.  Avrupa'nın en prestijli futbol turnuvası olan UEFA EURO 2000, 2004 ve 2008 Avrupa Futbol Şampiyonaları'nın ve dünyanın en büyük spor organizasyonu olan FIFA Dünya Kupası'nın 2002 ve 2006 yıllarında resmi sponsoru olan Hyundai, dünya çapındaki pazarlama aktivitelerini genişleterek sürdürmekte. Hyundai, 2010 Dünya Kupası başta olmak üzere 2014 yılına kadar FIFA'nın tüm organizasyonlarının resmi sponsoru olmaya devam edecek." (alıntı)

Fifa Dünya ve Avrupa şampiyonalarında "Taraftarların üstüne duygu ve düşüncelerin yazdığı iyi niyet topları" , "50 ülkede düzenlenen ve beş kişi ile oynanan amatör futbol turnuvaları" , "Johan Cruff gibi ünlü isimlerin yüksek profilli medya ve organizasyonlarda celebrity/marka elçisi olarak kullanılması.." gerçek bir sponsorluk iletişiminin bütün sac ayakları ile birlikte nasıl yapılması konusunda adeta ders vermekte olan Hyundai'nin futbolla olan bu birlikteliği tüketicilerine öncelikle iki ana mesajı iletmesine yardımcı oldu.

  • Dünyanın en geniş kapsamlı, 3,5 milyarı aşan seyirciyi çeken bu spor olayıyla olan ilişkisiyle Hyundai, gerçekte öyle olmadığı halde büyük küresel erişimi olan bir mega marka olduğu izlenimini yaratmayı başardı.. (Neill Duffy - Aşkla yaratılan markalar - MediaCat)

  • Bu sponsorluk anlaşması ile FİFA Dünya ve Avrupa Şmpiyonalarının resmi ortakları statüsünde yer alabilen 15 çok uluslu markadan biri olan Hyundai; Coca-Cola, McDonald's, Canon, Castrol ve Adidas gibi üstün nitelikli markalar arasında konumlandı ve bu da, Hyundai'nin otomotiv sektörünün rekabetçi ve saygı gören oyuncusu olarak küresel konumunu ve algısını geliştirmesine yardımcı oldu.. 2014'de kadar da olmaya devam edecek gibi görünüyor.. (Neill Duffy - Aşkla yaratılan markalar - MediaCat)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder