Reklam Alanı

Stadyumlara Entegre Edilebilecek 11 Teknoloji

Stadyumların operasyonel fonksiyonları iki ana kategoride ele alınabilir. Bunlardan biri biletleme, reklam ve yiyecek-içecek hizmetleri gibi gelir getirici fonksiyonlar; diğeri ise güvenlik, bakım ve temizlik gibi tesis yönetim fonksiyonlarıdır.

Stadyumlardaki teknolojinin rolü hatırı sayılır bir şekilde hızlı ilerlemektedir. Diğerlerinin içerisinde, teknoloji operasyonel yönetim ve taraftar bağlılığı gibi alanlarda kullanılabilir. Teknoloji kullanımının artması, medya kuruluşlarının sağladığı platformların gelişme seviyesi, taraftarları TV başında iletişim aletleri ile meşgul edilmesi gibi rekabet şekillerini ortaya çıkarmaktadır.


Günümüzde stadyum yöneticilerinin önündeki en büyük zorluk taraftarların teknolojiden yardım alarak ev konforunu stadyumlarda tecrübe edilmesini sağlamalarıdır.

Futbol stadyumlarındaki yönetim yazılımları daha elverişli operasyonel avantaj sağlamaktadır. Güvenlik, biletleme ve canlı yayın gibi çetrefilli fonksiyonların hepsi merkezi sistemin içerisine entegre edilebilir. Bu sistem, operasyon ekibine etkinlik öncesi, süresi ve sonrasında her fonksiyonun gözlem ve kontrolünü vermektedir.

 1. Güvenlik
Stadyumların güvenlik operasyonunda birçok yaklaşım bulunmaktadır fakat teknoloji kullanımıyla bu iş kolay bir hale gelmektedir. Örneğin, gözetleme ve kalabalık kontrolü sağlayan güvenlik robotları Brezilya’daki Dünya Futbol Şampiyonası ve 2016 Rio de Janerio Yaz Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’nda kullanılacaktır.

Ekranlar ve olası cep telefonu uygulamaları yoluyla, güvenlik fonksiyonu, stadyumdaki yoğunluk bilgileri ve stadyum yönlendirmeleri gibi yenilikler ile interaktif bir ortam oluşturmaktadır.

2. Parasız Stadyumlar
Günümüzde ödeme sistemlerindeki gelişim büyük mesafe katetmiştir ve birçok stadyum bu parasız stadyum teknolojisine adapte olmaktadır. Seyircilerin stada gelmeden önce aynı zamanda elektronik biletlere yükleyecekleri para ile kulüp ürünlerinin ve yiyecek-içecek ürünlerinin satışlarını daha da artırabilir. Yine kulüpler, kart sahipleri ile kolay ve rahat bir şekilde iletişime geçerek stadyuma geliş-gidişlerinde toplu taşımayı kullanmalarını teşvik edebilirler. Bu yöntemde toplanan bilgiler ile kulüpler, taraftarların profilini öğrenebilir, böylelikle bu bilgileri Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) için kullanabilirler. Karşılığında da daha etkili pazarlama stratejileri geliştirebilirler.


 3. Çevre
Merkezileştirilmiş gözetleme ve denetleme sistemi vasıtasıyla ve enerji verimliliği sağlayan ekipmanlarla donanmış teknolojilerle enerji tüketimi sürekli olarak gözetlenebilir ve denetlenebilir.

4. Stadyum içerisindeki büyük ekranlar
Büyük ekranlar daha geniş ve kalitelidir. Bunun yanında reklamlar yoluyla kulüplere ekstra bir gelir de getirebilir. Yine bu ekranlar taraftarlara kulüpleriyle iletişim kurabilmeleri için bir platform görevini üstlenirler.



 5. HD Videolar
HD video ekranları ile birçok farklı kampanyaların tanıtımı için büyük olanaklar sağlanmaktadır. Stadyum operasyonlarının her fonksiyonu ağırlama alanlarındaki şirket tanıtımları, restoranlar, kafeler ve ürün satışı yapılan mağazalardaki promosyonel satış noktaları bu ekranlardan faydalanabilir.
Stadyum etrafındaki çok çeşitli demografik segmentte bulunan kişilere özgü pazarlama faaliyetlerine de imkân sağlayarak bu alanlar, reklam verenler için önemli bir hale gelmektedir.

 6. LED Ekranlar
LED ekranlar sayesinde oyun alanının etrafı bir markalama alanı haline gelmektedir. Aynı şekilde son yıllarda özellikle şehir merkezlerinde bulunan stadyumların etrafı da bir çeşit markalama alanı olarak kullanılmaktadır.

7. Sosyal Medya
Sosyal medya; etkinlik öncesi, sırası ve sonrasında tarafların bağlılığı noktasında bir itici güç görevi görmektedir. Bu interaktif yöntem ile futbol kulüpleri medya platformları yoluyla taraftarının maç günü deneyimine ortak olmasını sağlamaktadır.



8. Wireless (Kablosuz İnternet Erişimi)
Wireless teknolojisi, taraftar birlikteliğini sağlayabilmek amacıyla yeni ve eski stadyumlarda kullanılmaktadır. Aynı zamanda bu teknoloji mobil uygulamalar gibi yeni trendleri de desteklemektedir.

9. Cep Telefonu Uygulamaları
Cep telefonu uygulamaları yoluyla, operatörler satış hizmetlerini arttırabilmektedir. Bu uygulamalar vasıtasıyla yiyecek-içecek siparişi verebilmekte, belli uygulama fonksiyonlarına sponsor ve promosyonları kendi yararına kullanabilme gibi birçok kolaylık sağlamaktadır. Ayrıca bu uygulamalar sayesinde bilet alıp koltuk seçebilir, etkinlik günü tekrarları, maç istatistikleri ve oyuncu bilgilerine ulaşabilirler.



10. Biletsiz Uygulamalar
Artık stadyumlara kâğıt biletlerle girme zorunluluğu geride kaldı. Günümüzde taraftarlar internet üzerinden ya da mobil uygulamalar yoluyla bilet alabilmektedir ve telefon ya da tabletlerine ulaşan barkotlar ile müsabakalara girebilmektedir.

11. Dinamik Bilet Fiyatlaması
Dinamik Bilet Fiyatlaması; bilet satışı, karşılaşacak takımların büyüklüğü, lig pozisyonu, maçın önemi gibi bazı değişkenler temelinde müsabakaların bilet fiyatlarını değiştirebilen yazılımlar sayesinde anlık olarak ayarlayabilmektedir.

Editör:

 Arif Çetin

Spor A.Ş. Dış İlişkiler Şefi

Kocaeli Üniveristesi Spor Yönetimi ve Antrenörlük Lisans
İstanbul Üniversitesi  MBA Mezunu

Blog: Her Yönüyle Spor http://arifcetin85.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder