Reklam Alanı

TBF'den Pazarlama ve Medya Hakları Konusunda Önemli Ortaklık!

"Bu Haber, TBF Sitesinden Alıntıdır!"
Zug-İsviçre ve İstanbul-Türkiye, 7 Kasım 2013 – Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) uluslararası spor pazarlama şirketi Infront Sports & Media ile hemen yürürlüğe girecek stratejik ve uzun vadeli bir işbirliğine girdi. İmza altına alınan anlaşma özellikle TBF BEKO Basketbol Ligi’ne (BBL) odaklanarak Türkiye’de basketbolun genel anlamda gelişmesini hedeflemekte, Infront’u da bu çabanın tek yetkili küresel pazarlama ve medya ortağı olarak tanımlamaktadır. Türkiye, çoğunluğu gençlerden oluşan 75 milyonluk nüfusa sahiptir ve spor toplumsal kültürde önemli bir rol oynamaktadır.

Ulusal ve uluslararası düzeyde medya ve pazarlamayı kapsayan ortaklık, ilk aşamada TBF BEKO Basketbol Ligi için başarılı bir merkezi pazarlama platformunun kurulmasına, uygulanmasına ve hizmet vermesine yardımı amaçlamaktadır. Bunlara ilave olarak Infront, BBL’nin teknik ve sportif gelişimini hızlandırmak için deneyimini ve mevcut spor portföyünü ortaya koyacaktır. Anlaşmanın operasyonu kapsayan bölümlerini layıkıyla yönetmek ve pazarın ihtiyaçlarını hızla karşılamak için TBF ile yakın işbirliği içinde çalışacak olan Infront, pazarda etkin şekilde faaliyet göstermek amacıyla İstanbul’da bir ofis açacaktır.

TBF BEKO Basketbol Ligi’nin pazarlama gücünü arttırmak
Sözleşme kapsamında ligin pazarlama platformunu yeniden tanımlayacak olan Infront; futboldan sonra Türkiye’nin en popüler ikinci spor ligi olan TBF BEKO Basketbol Ligi’ne ait ve bir merkezden pazarlanan sponsorluk paketleri sunarak bir ilki gerçekleştirecektir. Lig için tutarlı ve görsel bir etki yaratmak amacıyla güçlü bir fırsat oluşturulup, markalar için toplamda altı özel sponsorluk paketi hazırlanarak,Türk spor ligleri tarihinde bir ilk gerçekleştirilecektir. Infront tüm lig maçları için yeni, ahenkli bir görüntü ve algı oluştururken BBL markasının anlaşılırlığını ve gücünü pekiştirecek ve ticari paydaşları için seçkin bir ortam hazırlayacaktır. Gelecek sezondan itibaren normal sezondaki 240 müsabakanın tümünde kullanılacak optimize edilmiş görsel bir kimlik ve yenileştirilmiş saha düzeni sayesinde Lig, müsabakaların gerçekleştirildiği spor salonlarında tutarlı bir görsel tasarımla sunulacaktır. Yeni LED reklam panolarının devreye girmesiyle birlikte, hem mevcut hem de gelecekteki BBL sponsorlarının marka iletişimlerinde en güçlü etkiyi yaratması sağlanacaktır.


Türk basketbolunun uluslararası alandaki görünümünü tanınırlığını arttırmak

Televizyon yayını kapsamında ligin uluslararası medya haklarının da dağıtımını da üstlenmesi planlanan Infront mevcut ulusal hakların hizmet ve satışını ileriye dönük olarak devam ettirecektir. TBF ve Infront’un genel olarak hedefi Türk basketbolunun tanınırlığını ve erişilebilirliğini tüm medya platformlarında arttırmaktır. Infront bunlar dışında, Türk basketbolunun genel medya ürününü ve kapsamını önemli ölçüde geliştirmek amacıyla prodüksiyon ve dijital içerik yaratma alanlarındaki bilgi birikimini ortaya koyacaktır.


BBL’nin büyümesinin ve piyasa değerinin desteklenmesi

Türkiye Basketbol Federasyonu Başkanı Turgay Demirel; “Bir Türk federasyonu ana varlıklarının geliştirilmesi için ilk kez bir uluslararası spor pazarlama şirketiyle tam bir işbirliğine giriyor Bu işbirliğinin Türk basketbolu ile başta taraftarlar, kulüpler, sporcular ve sponsorlar olmak üzere tüm paydaşları için uzun vadede yararlı olacağından eminiz. Basketbol alanındaki kapsamlı deneyimi ve başlıca spor varlıklarının uluslararası düzeydeki etkisini arttırmadaki kanıtlanmış performansıyla Infront, ilerleme yolunda bizim için en mükemmel seçenekti.” şeklinde konuştu.
Türkiye Basketbol Federasyonu Genel Sekreteri Ali Özsoy ise; “Ligi oluşturan kulüpleri ve Milli Takımları destekleyen milyonlarca taraftarıyla Türkiye gerçek bir basketbol ülkesidir. Infront ile birlikte Türk basketbolunun bilinirliğini sınırlarımızın ötesine taşımak ve Avrupa’daki önde gelen konumumuzu pekiştirmek için mevcut değerlerimizi daha da yükseltmek istiyoruz. Infront seçkin ticari bir temel kurmamıza yardımcı olacak, ayrıca dünya çapındaki mevcut spor medyası ve sponsorluk bağlantılarına entegre olmamıza yardım edecektir.” dedi.
Infront Başkanı ve CEO’su Philippe Blatter konuyla ilgili olarak şunları söyledi, “Basketbol Infront portföyünün temel direklerindendir ve, TBF’nin bu uzun vadeli ortaklıkla ifade ettiği güvenden gurur duyuyoruz. Amacımız Türkiye Beko Basketbol Ligi’nin profilini daha da güçlendirerek federasyonu desteklemektir. Bu destek gelişmeyi geleceğe taşıyacak ve ulusal spora, ticari paydaşlarına ve taraftarlara kalıcı bir miras bırakacaktır. Türk basketbolundaki kapsamlı rolümüze dayanarak ülkedeki başlıca spor etkinliklerinin ve liglerin gelişmesi için bir benchmark oluşturacağız.Türkiye, Infront Group için stratejik büyüyen bir pazar ve ülkenin spor endüstrisinin gelişimine katkı sağlamak için sabırsızlanıyoruz”
Infront Yaz Sporları İcra Direktörü Stephan Herth; “Basketbol Türkiye’nin en popüler ikinci sporu ve gelecekte başarı için mükemmel bir konumda bulunuyor Artan rekabet, kulüp yönetim yapıları ile bütçelerin iyileştirilmesi ve işletime alınan modern tesisler, Lig’i Avrupa’nın zirvesine taşıyarak, en önemli yetenekler için çekim alanı olmasını sağladı. TBF ile birlikte, sporda etkin marka iletişimleri için gerçek bir güç merkezi kurarak ürünleri pekiştirmeyi ve ticari değeri arttırmayı amaçlıyoruz. Türk basketbolunu bir sonraki başarı düzeyine yükseltmek, ilgili tüm paydaşları– federasyonu, ligi ve tabiî kulüpleri– içerecek ve hepsi için yararlı olacaktır.” şeklinde konuştu.


BBL hakkında

TBF BEKO Basketbol Ligi Türkiye’nin profesyonel 1. Erkek Basketbol Ligi olup, Avrupa’nın en üst seviyedeki ligleri arasında yer almaktadır. Ligin sahibi ve yöneticisi Türkiye Basketbol Federasyonu’dur. Avrupa’nın diğer bölgelerinde süregelen ekonomik durgunluğa rağmen, son yıllarda heyecan verici bir gelişme gösteren Lig dünyanın en iyi yerli ve yabancı oyuncularından bir çoğunu bünyesinde barındırmaktadır. Dokuz farklı kentten, bazıları yüz yılı aşkın geçmişe sahip on altı takımın, biri kendi sahasında diğeri deplasmanda olmak üzere ikişer kez karşılaştığı normal sezonun sonunda ilk 8 sırayı elde eden takımlar play-off aşamasına katılırken, İkinci Lig’i ilk 2 sırada bitiren takımlar da BBL’ye alınmakta, BBL’yi son 2 sırada tamamlayan takımlar ise İkinci Lig’e düşmektedir.
Geçtiğimiz sezon Galatasaray Liv Hospital’ın şampiyon olduğu TBF BEKO Basketbol Ligi’nde bu sene normal sezon 12 Ekim 2013 tarihinde başlamıştır ve 3 Mayıs 2014 tarihinde sona erecektir. Play-off turları hemen ardından başlayacak ve şampiyonu belirleyecek final serisi 2014 Haziran’ının ilk yarısında gerçekleşecektir.


Infront Sports & Media hakkında


İsviçre’nin Zug kentinde bulunan Infront Sports & Media, dünyanın önde gelen uluslararası spor pazarlama gruplarındandır. Hizmetlerindeki yüksek standart ile tanınan şirket medya haklarının dağıtımı, sponsorluk, medya yapımları ve etkinlik operasyonu da dahil olmak üzere, başarılı bir spor etkinliğinin bütün yönlerini kapsamaktadır. Infront kış sporları, futbol ve yaz sporlarında önde gelen bir aktör olarak, 120 organizasyon ve ligin hak sahibi olup, yüzlerce sponsor ve medya kuruluşuyla uzun süreli ortaklıkları bulunmaktadır. Grup, 10 farklı ülkedeki 20 büroda çalışan 500 kişilik deneyimli ve seçkin bir ekiple dünyanın hemen her yerinde yılda 3.300 günlük üst sınıf spor faaliyetinin kitlelere ulaştırılmasına yardımcı olmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder