Reklam Alanı

Sportif Başarı ve Piyasalar...


Milli takım Euro 2012'ye katılabilseydi aşağıda paylaştığım (TTNET'e ait) ve diğer markalarında yaratıcı sponsorluk reklam filmlerini izliyor olurduk büyük ihtimalle şu sıralar... kısmet...bir dahaki sefere inşallah...

Ama buradan bir ders çıkartacak olursak şayet o da şu olur heralde; kazanılan yada kaybedilen her sportif başarı ekonomiye ve piyasalara dolaylı yada doğrudan etki ediyor.. bu örneğimiz de bu yıl Euro 2012'ye gidemememizin reklam piyasasını (Ajans/Medya bazında) olumsuz etkilediği gibi..

Eoru 2012'ye katılsaydık şayet resmi sponsor olanı, olmayanı, futbolu ve milli takımı işaret eden bir sürü reklam spotu dönerdi TV'lerde, buda ajans - Medya - ve 3. parti bütün piyasaları hareketlendirirdi.

Diğer taraftan, bu yıl 2012 Londra Olimpiyatları var ve Türkiye tarihinin en fazla sporcusu ile gidiyor diyebilirsiniz Londra'ya... fakat Olimpiyatları ve milli sporcularımızı konu alan bir reklam spotunun Futbol milli takımı için çekilecek bir reklam filmi kadar kıymetli olmadığının farkında olan markaların en azından bu yıl için bu yönde çok fazla iletişim çalışması yapacağı kanısında değilim zira 2020'yi alacağına %90 gözüyle bakılan Türkiye'de devlet eliyle halk arasında oluşturulmuş Olimpiyat kültürü ve bilinci henüz yok..Bunun için yapılan bir çalışma var mı diye sorarsınız sevinerek söylüyorum evet var..

TMOK bu yıl çeşitli projelere imza atıyor, en önemliside P&G ile olan ortaklığı...

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, Prima, Ariel, Gilette, Duracell ve Head & Shoulders gibi markaların yaratıcısı ve Olimpiyat Oyunları’nın sponsoru P&G ile Türkiye’de Olimpiyat Oyunları ruhunun yaygınlaştırılması, çocukların, gençlerin ve ailelerinin spora teşvik edilmesi için uzun soluklu bir işbirliği protokolü imzaladı. P&G global olarak 2010 yılında Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) ile daha fazla yaşamı iyileştirmek için 10 yıllık bir işbirliği anlaşması yapmış, bu kapsamda dünya çapında 150’den fazla sporcu ve “Teşekkürler Anne” kampanyası ile sporcu annelerine destek olacağını duyurmuştu.
TMOK ile yapılan anlaşmaya imza atan P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, işbirliğinin önemini şu sözlerle özetledi:  
“P&G, hem dünyada hem de Türkiye’de Olimpiyat Oyunları bilincini geliştirecek, Olimpiyat Oyunları’nın dayanışma ruhunu herkese ulaştıracak ve ailelerde farkındalık yaratacak büyük bir hareket başlatıyor. Bu hareketin ilk adımını 2011’de Trabzon’da attık. Türkiye’nin Olimpiyat düzeyindeki ilk spor organizasyonu olan ve Trabzon’da düzenlenen 11. Avrupa Gençlik Olimpik Oyunları’nın resmi sponsoru olarak organizasyona katılan sporculara ve ailelerine destek verdik. Olimpiyat sponsorluğu kapsamında P&G’nin Türkiye sınırları dışındaki ilk Olimpik destek hareketi ise, 2012 Innsbruck 1. Gençlik Kış Olimpiyat Oyunları’nda oldu. Avusturya’nın Innsbruck şehrinde gerçekleştirilen Gençlik Olimpiyat Oyunları sırasında P&G, tüm dünyada annelerin, sporcuların ve gençlik spor faaliyetlerinin desteklenmesini içeren “Annelerin Gururlu Sponsoru” kampanyasını ilk kez kamuoyu ile paylaştı.” Sporcuları ve ailelerini destekleme amacıyla Türkiye’de Olimpik hareketi başlattıklarını vurgulayan Saffet Karpat, TMOK ile beraber sporun gelişimine katkıda bulunmak için önemli bir protokole imza attıklarını belirterek, “Spor Alışkanlıkları ve Olimpiyat Oyunları’na Bakış adlı araştırma, Türk halkının spor yapma alışkanlıklarını ve Olimpiyat Oyunları’na bakışını ortaya koydu. Araştırma sonuçları Türkiye’de spor anlamında önemli bir potansiyel olduğunu gösterdi” dedi. TMOK Başkanı Prof. Dr. Uğur Erdener ise P&G Türkiye’nin Olimpik Hareket konusundaki duyarlılığının kendilerini çok mutlu ettiğini dile getirdi ve şöyle konuştu: “P&G ile başlattığımız işbirliği çerçevesinde Türkiye’de çocukların, gençlerin ve ailelerinin spora teşvik edilmesi adına önemli ve kalıcı işlere imza atacağız. P&G Türkiye ile beraber ülkede spor ve Olimpiyat Oyunları ruhunun canlandırılması ve bunun dalga dalga çocuklara, gençlere ve ailelere ulaştırılması için güçlerimizi birleştiriyoruz. Gerçekleştirdiğimiz araştırmanın sonuçları P&G ile birlikte başlattığımız hareketin spor ve Olimpik ruhun büyümesi adına ne kadar önemli bir destek olduğunu bizlere gösterdi.”
(Bu arada "Spor alışkanlıkları ve Olimpiyat Oyunları'na Bakış" adlı araştırmayı'da yakın paylaşacağım) (Paylaştım!)

Sonuç olarak, konumuza geri dönersek şayet P&G gibi global ve büyük düşünen markalar hariç bu yıl reklam piyasasının Olimpiyat oyunlarından yana çok fazla canlanacağını düşünmüyorum...

Diğer yandan, Olimpiyat bilincinin yaygınlaşması ve oturması için sadece markalardan bir şey beklemeyip devlet eliyle bir takım program ve projelerin hayata geçiriliyor olması gereklidir diye düşünüyorum...

En Baba Sponsor Reklamı (TTNET)  (Yıl 2008)



Bir Ana Sponsor Reklamı (TTNET)   (Yıl 2008)



P&G 2012 Olimpiyatları Reklam Filmi (Good Job) (Yıl 2012)

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder