Reklam Alanı

Olimpiyat Sponsoru İseniz Bu Yazıyı Sakın Okumayın!




Researh Now şirketi tarafından Avustralya,Canada,Fransa,Almanya, İngiltere ve Amerikada 7200 katılımcı ile gerçekleştirilen ve olimpiyatlara Sponsor olan markaların müşteriler tarafında ki farkındalığını ölçmeyi hedefleyen araştırma ilginç sonuçlar ortaya koymuş görünüyor.

Öncelikle araştırmanın anahtar bulgularından bahsedecek olursak, müşteriler hangi markaların olimpiyatların resmi sponsoru olduğundan bi haber ve yine genelin görüşüne göre  Mc Donalds ile Coca Cola'nın olimpiyatlara sponsor oluşları uygunsuz ve anlamsız.

Araştırmaya katılan Amerika'lıların %60'ı Nike'ın olimpiyat sponsoru olduğunu düşünüyor ve yine diğer 6 ülkede oluşan genel kanıda bu yönde, ama tam tersine Adidas sponsor. (Nike, resmi organizasyon sponsoru olmadığı bu tip turnuvalarda uyguladığı gerilla marketing kampanyaları sayesinde,  resmi sponsormuş gibi bir algı oluşturmayı çok iyi bilir. Yanlış anlaşılmasın ben çok takdir ediyorum Nike'ı. Organizasyona resmi sponsor olmadı diye eli kolu bağlı oturacak değildi.)

Yine araştırmaya katılanların %62'si, bu markaların olimpiyatlara sponsor olması, sırf bu yüzden onlardan bir şey satın alacağız anlamına gelmiyor görüşünü savunmakta.

İngiltere'de araştırmaya katılan gençlerin %25'i  Olimpiyatların muazzam bir para israfı olduğunu düşünmekte.

Mc-Donalds ve Coca Cola gibi markaların ürün bazında sportif faaliyetler ve sağlık  ile çok bağdaşmamasına rağmen Olimpiyatlara sponsor oluyor olmalarına anlam veremeyenler çoğunlukta...



Sponsorlar için düşük farkındalıklar, büyük karışıklıklar ve eleştiriler ortaya koyan bu araştırmaya göre 6 ülkedeki katılımcıların %90'na yakını Visa - Samsung ve her ne kadar takdir etmeselerde Mcdonalds ve Coca Cola'yı yüksek oranlarda hatırlarken buna karşılık GE - OMEGA - Procter&Gamble, Dow ve Atos gibi markaları ise pek hatırlayamamışlar.

Katılımcılara Olimpik Sponsorlar sorulduğunda, Amerikalıların %60'ı ile Fransızların %67'si Nike'ın sponsor olduğunu düşünürken,  %49 oranında Fransızlar Evia'nın, %21 oranında ki İngilizler ise Red Bull'un sponsor olduğunu düşünmektelermiş. Ayrıca spor ile ilgili hiç bir iş yapmayan Microsoft ve Google'ın bile sponsor olduğunu düşünmekte olan %14 oranında bir grup bile varmış.

Yine aynı araştırma, Olimpiyatların dijital medya'da değil uydu ve kablolu TV ile takip edileceğini ortaya koymuş.

Katılımcıların, %64'ü olimpiyatları Kablolu TV ve Uydu'dan -  %43'ü Gazete'den, %31'i Radyo'dan, %31'i ise Web sitelerinden takip edeceklerini aktarmışlar. Yine katılımcıların %21'i oyunları 1-5 saat, %15'i  6-9 saat, %10'u 16-20 saat ve %7'si  30 saatin üstünde izlemeyi planlamakta imiş. Ev sahibi olması münasebetiyle %28 oranında İngiliz, oyunları 30 saatin üzerinde izlemeyi planladıklarını aktarmışlar.

Gelişen yeni medya kanalları Olimpiyat oyunlarını takip edebilmek için bir çok seçenek sunuyor önümüze,

Araştırmaya göre katılımcıların %21'i oyunları Facebook Updates'leri ile takip edeceğini söylerken %11'lik bir kısım Twitter ve diğer sosyal networkler'den takip edecek,%9' luk bir kısım ise Mobil aplikasyonları tercih edecekmiş.

Beklendiği gibi oyunları sosyal medya'dan takip ediyor olmak genç nüfus için hayli önemli zira oyunları Facebook'tan takip edenlerin %36'sı ile Twitter'dan takip edeceğini söyleyen %12' lik kısmın yaş ortalaması 16 - 34.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder