Reklam Alanı

Ronaldinho - Coca Cola - Pepsi üçgeninde Neler oluyor?


Son yıllarda kariyerinde büyük bir düşüşe geçtiği aşikar Ronaldinho'nun..
Avrupa futbolunun gözünden ırak olmasının yanında Güney Amerika' da da eski günlerinde ki gibi değil..Flamengo taraftarlarının onu takıma verebileceğinin en iyisini vermemekle suçlaması ve takımı ile ücret konusunda davalık olması, futbola konsantre olmaktan çok partilere zaman ayırdığı iddaaları vs...

2012'de olumsuzluk üstüne olumsuzluk yaşamakta olan Ronaldinho'ya bir kötü haber de sponsoru Coca Cola'dan geldi. Coca Cola'dan gelen kötü haberin tetikleyicisi, yeni takımı Atletico Mineiro ile anlaşmasının lansman ve basın toplantısının yapıldığı sırada önüne konulan Pepsi'den içmiş olmasıydı..

Coca Cola 2014 yılına kadar olan ve anlaşma uyarınca Ronaldinho'nun yılda 772 bin dolar, 3 yılın sonunda ise toplamda türk lirası bazında 4.2 Milyon TL kazanacağı anlaşmayı fesh etti ve gerekçe olarak'ta Ronaldinho'nun basının önünde Pepsi ile görüntülenmiş olmasını gösterdi..
Çok fazla ihtiyacı olmasada Ronaldinho'nun yerinde olmak istemezdim açıkcası.. Rakam çok iyiymiş..
Habere burada yer veriyor olmamın sebebi, aslında bu olayın sponsorluk yönetiminde iyi örneklerden biri olduğunu düşünmemdir. Bu tip sponsorluk anlaşmaları yapan sporcuların mutlaka ve mutlaka bir iletişim/sponsorluk danışmanı ile çalışıyor olmaları ve katıldıkları her türlü etkinlikte sporcunun önünü arkasını koordine etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Belki de Ronaldinho'nun söylediğim gibi bir ekibi vardır bilemiyorum ama varsa da tam anlamıyla görevlerini yerine getirmedikleri anlamına gelir bu giden 4.2 Milyon TL..

Diğer taraftan konu ile ilgili çeşitli komplo teorileride üretilebilinir, ör; Ronaldinho'nun bu hareketi yaptığı taktirde Pepsi'den 4.2 Milyon TL'den daha fazla para alması gibi yada o kadar fazla para vermeden Pepsi'nin bu işi orada bulunan başka birisine hallettirmesi gibi...
Örneğin bu sözleşme de Ronaldinho eğer basının karşısında bilerek bilmeyerek Pepsi içer ise Coca - Cola'ya 2 Milyon $ öder diye bağlayıcı bir ibare olsa idi, Ronaldinho bu yaptığı hatayı yaparmıydı yada bu kadar rahat yaparmıydı.. Olabilirdi, insanlık hali, insanın gözünden kaçabilir diyenler olabilir ama bence bir sponsorluktan bu kadar büyük paraları kazanacak kadar profesyonel iseniz böyle küçük görünen hataları yapacak kadar amatör olmamanız gereklidir.
Sonuç olarak yaşanan bu olay bana;
Her profesyonel sporcunun en az bir iletişim/sponsorluk danışmanı ile çalışıyor olması gerekliliğini ve sponsorluk sözleşmelerin de Markaların fesih ibaresinin yanına karşı tarafı bağlayacak şekilde maddi cezai şartlar koymasının bu tip olumsuzlukların önüne geçeceğini en azından bu kadar kolay olmayacağını düşündürüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder