Reklam Alanı

Aktif Sponsorluğun 10 İlkesi - İSTİKRAR




"Aktif Sponsorluğun 10 İlkesi"ni paylaşmaya devam ediyorum... geçen haftalarda sponsorluk da ORTAK ÇATI konusunu ele almıştık, bu hafta, sırada ki konu ise sponsorluk da İSTİKRAR

KURAL 3 - İSTİKRAR

Tüm planlama ve koordinasyon uzun vadeli hedefler gözetilerek kurgulanmalı!



Coca-Cola
Olimpiyatlar

Coca-Cola 1928'den beri olimpiyatların resmi sponsorudur. Bu sponsorluk spor ve olimpiyat tarihindeki en uzun birlikteliktir.


Bu süre içerisinde Coca-Cola olimpiyat komiteleri ile birlikte binlerce sporcuya destek vermiş ve özel organizasyonlara imza atmıştır.

Amaç

** Marka bilinirliğini arttırmak,

** Dünya çapında bir marka olduğunu vurgulamak,

** Gençlerle duygusal bağ kurmak,

** Markanın dinamik ve öncü özelliklerini iletmek,

** Küresel ve aynı zamanda yerel seviyede olimpiyatlara destek vermek,

** Olimpiyatın önemli ve heyecanlı anlarını, tüm pozitif değerlerini marka ile bağdaştırmak ve tüketiciyle paylaşmak,

Strateji 

Küresel ve yerel promosyon kampanyanları düzenlemek,

Reklam kampanyaları ile olimpiyatın taşıdığı değerlerin iletişimini yapmak,

Olimpiyatlar boyunca ürünlerini tanıtmak,

Yerel sporculara destek vermek.

Sonuç

Coca-Cola 1928'den beri sponsor olduğu ve Dünya'nın en büyük spor organizasyonu olan olimpiyatlarla bağdaşmış durumda.

Editörün görüşü

Amaç ve Stratejileri bakımından standart bir sponsorluk faaliyetinden farkı yokmuş gibi görünen "Coca-Cola olimpiyat oyunları sponsorluğunu" diğerlerinden ayıran en önemli özellik  İSTİKRAR' dır.

Peki bunun ne önemi var derseniz, 2012 yılında Toluna şirketi tarafından yapılan "Sizce hangi markalar 2012 Olimpiyatlarının sponsoru?" isimli araştırmanın aşağıda göreceğiniz sonuçlarına göz atmanızı tavsiye ederim.

Büyük hali için resmin üzerine tıklayınız!



Dünyanın en büyük sportif organizasyonu "Olimpiyatlar" denilince akla gelen ilk marka olmak kolay değil! Hem de sponsor olmadıkları halde Ambush Marketing yaparak bu listeye girmeyi başaran markalara rağmen...

"2012 Olimpiyat oyunları sponsorlarının" sorulduğu yukarıda ki araştırmada Coca-Cola'nın bu hatırlanma oranının, 2012 olimpiyat dönemi için tasarladığı bir reklam filmi yada bir kampanyaya bağlanması mümkün değil bence, bunun tek bir açıklaması var İSTİKRAR!

**********************************

Bu arada geçen yıl, Coca-Cola'nın 2012 Londra Olimpiyat oyunlarına özel hazırladıkları müthiş görselleride aşağıda paylaşmak isterim. İlham kaynağı olması dileğiyle...
















1) Sportsnet Group* tarafından yanlış hatırlamıyorsam 2006 yada 2008 yıllarında yapılan "Uluslararası Sporda Sponsorluk Kongresi" için üretilmiş ve misafirlere dağıtılmış 7-8 sayfalık bir kitapçıkta bulunan ve inanılmaz faydalı bilgilerden oluştuğunu düşündüğüm kitapçık.
2)  Radikal Gazetesi 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder